clientenraad

SOZ kent een extramurale cliëntenraad.

Wij - als cliëntenraad van SOZ Verzorging & Verpleging - zijn eind januari 2018 opgericht en bestaan op dit moment uit 3.

Officieel heeft de cliëntenraad als taken:
- het gevraagd en ongevraagd adviseren van het Bestuur over al die beleidszaken die direct de zorg en dienstverlening van cliënten aangaan
- het signaleren van knelpunten in de uitvoering van beleid en het signaleren van behoeften van de cliënten.

Eén van onze doelen voor 2019 zal zijn om met enkele cliënten in gesprek te gaan, om persoonlijk en uit eerste hand te horen hoe de zorg ervaren wordt. Waar worden de cliënten blij van, waar zijn ze tevreden over en waar kunnen mogelijk verbeteringen getroffen worden? Vanuit deze gesprekken proberen we als cliëntenraad de gemeenschappelijke belangen van de cliënten te behartigen.

Ons doel klinkt eenvoudig, maar voor de uitvoering hiervan moeten we veel wettelijke regelingen in acht nemen. Inmiddels hebben wij hier een start mee gemaakt en wij zullen jullie op de hoogte houden van onze vooruitgang en mogelijke uitkomsten.

Wilt u meer informatie over de cliëntenraad? Of heeft u een specifieke vraag of een suggestie? Neem dan contact met ons op. Het secretariaat (Jurrian van Geijn) van de cliëntenraad is telefonisch bereikbaar via 06 249 028 26- of per e-mail.

Wilt u lid worden van de cliëntenraad? Dat kan! Neemt u dan ook contact op met het secretariaat.
leden.