welke stappen onderneemt u bij een klacht over soz?

Onze medewerkers doen er alles aan om het u naar de zin te maken, maar er kan altijd iets mis gaan. Laat het ons weten. Door uw reactie kunnen wij onze dienstverlening blijven verbeteren. Hieronder worden de stappen beschreven die u kunt nemen als u een klacht wilt indienen.


STAP 1

Bespreek uw klacht

  • Bespreek de klacht met de betrokkene
  • Of bel/spreek met de regisserend of coordinerend verpleegkundige

stap 2

De klachtenfunctionaris

  • Neem contact op met de klachtenfunctionaris:
    • SOZ Zorgcontrale
    • Postbus 53285, 3008 HG ROTTERDAM
    • klachten@stichtingsoz.nl

STAP 3

Wanneer u en SOZ er samen niet uitkomen dan kunt zich wenden tot de Geschilleninstantie Zorggeschil via: www.zorggeschil.nl of de Burgelijklijk rechter


De eerste stap is dat u de klacht of aanbeveling bespreekt met de medewerker of degene die direct betrokken is bij de klacht. Ook kunt u bellen/spreken met de regisserend of (coordinerend) verpleegkundige. U kunt de naam (en telefoonnummer) vinden in uw zorgdossier. Vaak worden zaken snel opgelost en misverstanden opgehelderd.


De klachtenfunctionaris kan u adviseren over en ondersteunen bij het indienen van een klacht en bemiddelen bij het vinden van en oplossing.

SOZ geeft binnen 6 weken een schriftelijk oordeel over de klacht en de te nemen maatregelen.

Voor meer informatie verwijzen we u naar het klachten-reglement op de website.


Geschilleninstatie Zorggeschil

www.zorggeschil.nl

Bindende uitspraak en kan een gelimiteerde schadevergoeding toekennen.

Burgerlijke Rechter

Bindende uitspraak en kan een ongelimiteerde schade-vergoeding toekennen.