onze kwaliteit

In 2019 is SOZ gestart met de HKZ/ISO-certificering voor (kleine) zorginstellingen, verwachting is dat dit eind april is afgerond.

Voor onze cliënten en contractpartners is het HKZ-certificaat een teken van kwaliteit en zorgvuldigheid. De borging van kwaliteit en cliëntveiligheid zijn belangrijke speerpunten binnen deze certificering. We zijn er trots op dat we al geruime tijd voldoen aan de zware normen voor de thuiszorgsector. Het is de uitdaging ervoor te zorgen dat de kwaliteitsnormen ons werk niet in de weg zitten, maar juist faciliterend zijn. Op die manier kunnen we doen waar we goed in zijn: optimale zorg leveren aan onze cliënten. Door de certificering laten we als instelling zien dat wij voldoen aan de kwaliteitsnormen die contractpartners eisen en wij goed op weg zitten naar de volgende stap.

Zelfredzaamheid & Familiezorg

SOZ bevordert zoveel mogelijk de zelfstandigheid van de cliënten. Wanneer dit mogelijk is kunnen cliënten worden ondersteund om de handelingen die door SOZ geleverd worden zelf te kunnen doen. Bijvoorbeeld bij het gebruik van steunkousen kan de zorgverlening in het begin betrekking hebben op het aan- of uittrekken van steunkousen, maar na verloop van tijd kan de cliënt dit met begeleiding zelf leren en uiteindelijk zelf doen. In overleg met de zorgverleners is er veel mogelijk.